tag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post1894834275133279475..comments2023-06-20T13:04:02.445+03:00Comments on Head Charge: John Holloway: Η κραυγήhead chargehttp://www.blogger.com/profile/17734353033789710098noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-37406339407098017702010-10-29T21:52:19.655+03:002010-10-29T21:52:19.655+03:00χάρη, θυμάμαι που ο Σάιλεντ μου έγραφε ότι το μπλο...χάρη, θυμάμαι που ο Σάιλεντ μου <a href="http://head-charge.blogspot.com/2009/11/20-2000-2009.html?showComment=1259221957323#c742339203279944615" rel="nofollow">έγραφε</a> ότι το μπλογκ μου ήταν από τα λίγα στα οποία επιτρεπόταν η πρόσβαση μέσα από τους υπολογιστές του Υπουργείου Άμυνας, λες να με παρακολουθούν ακόμα; ;-)<br /><br />Περί Χόλογουεη, αυτό που χαρακτηρίζει την αντίληψή του δε θα έλεγα ότι είναι η «μη-βία», άλλωστε είναι μαρξιστής. Το πιο ενδεικτικό σύγχρονο παράδειγμα της περιγραφής του τίτλου του βιβλίου είναι η περίπτωση των Ζαπατίστας με το χτίσιμο ξεχωριστών κοινοτιστικών-ελευθεριακών δομών.head chargehttps://www.blogger.com/profile/17734353033789710098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-62033792167010687002010-10-28T19:54:22.265+03:002010-10-28T19:54:22.265+03:00εμ βέβαια, Head, καλά είπε κάπου και μια πσια-χή (...εμ βέβαια, Head, καλά είπε κάπου και μια πσια-χή ( :))) ) με τέτοια ποστ που ανεβάζεις περί μή-βίαιων αντιδράσεων πώς να μη σέ βουτήξουν τα στρατά;<br /><br />(αυτό το βιβλίο μ' εχει στοιχειώσει πάντως και ακόμα να το διαβάσω - μάλλον θα το καταφέρω τώρα που θα λείπεις!<br />το απόσπασμα όμως, και ειδικά τα περί κραυγής πολύ καλό, όχι ότι περίμενα τώρα, τα'χουμε ξαναπεί γι' αυτό και αλλού...)<br /><br />άντε, φιλιά, και να προσέχεις <br /><br />(γράφω μετά την αποπάνω ανάρτηση όπως καταλαβαίνεις)χαρηhttps://www.blogger.com/profile/06066920592003046571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-25475182603754438402010-10-25T23:27:31.473+03:002010-10-25T23:27:31.473+03:00ΧερΚ, αν δεν κάνω λάθος, εννοείς ότι ένας αντίλογο...ΧερΚ, αν δεν κάνω λάθος, εννοείς ότι ένας αντίλογος θα αφορούσε: α) την πραγματική χρησιμότητα του κριτικού κοινωνικού λόγου, που δεν μπορεί να αποκηρυχθεί συλλήβδην ως ακαδημαϊκός και αδρανοποιητικός & β) την ανάγκη συνειδητής δράσης και επανεκτίμησης κάθε φορά των καταστάσεων, πέρα από την αυθόρμητη αγωνιστική διάθεση.<br /><br />Οι παρατηρήσεις αυτές είναι μεν σωστές, αλλά δε νομίζω ότι έρχονται σε αντίθεση με το κείμενο, εγώ το κατανοώ σαν μια πολεμική απέναντι στον κυρίαρχο μοντέλο του ακαδημαϊκού-κοινωνικού επιστημονικού λόγου (μην ξεχνάς ότι ζει και διδάσκει στη Βρετανία).<br /><br />Αν πάλι κατάλαβα λάθος, συγχώρεσέ με, παρακολούθησα τη διακαναλική συνέντευξη του ΓΑΠ και αισθάνομαι τη νοημοσύνη μου κάπως πεσμένη. ;-)head chargehttps://www.blogger.com/profile/17734353033789710098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-62708571137343049462010-10-25T20:59:21.216+03:002010-10-25T20:59:21.216+03:00Χεντ,
νομίζω το "φαινομενικα" δεν προκύπ...Χεντ,<br />νομίζω το "φαινομενικα" δεν προκύπτει από το κείμενο ;-). Ερμηνεία μου βέβαια - μπορεί και αυθαίρετη - αλλά με βάσει τα παρακάτω:<br /><br />"η ακαδημαϊκή μελέτη μας παρέχει μία γλώσσα και έναν τρόπο σκέψης με τα οποία πολύ δύσκολα εκφράζουμε την κραυγή μας"<br /><br />"Όταν γινόμαστε κοινωνικοί επιστήμονες, μαθαίνουμε πως, για να κατανοήσουμε, πρέπει να επιδιώξουμε την αντικειμενικότητα, να αφήσουμε κατά μέρος τα αισθήματα μας".<br /><br />"Πρόκειται για μια ολόκληρη δομή σκέψης που μας αφοπλίζει"<br /><br />σχηματίζω την εντύπωση ότι δεν τον ενοχλεί ο κοινωνικά μη ουδέτερος χαρακτήρας της επιστήμης αλλά το γεγονός ότι πρόκειται για αφηρημένη σκέψη και όχι για δράση.<br /><br />Κάτι που βέβαια είναι σωστό, αλλά ίσως όχι ολοκληρωμένο: μπορεί δηλαδή η αγωνιστικότητα (η κραυγή) να υποσκάπτεται ΚΑΙ από το γεγονος ότι η θεωρία μας δεν διαβάζει σωστά την πραγματικότητα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-52296275422027922782010-10-25T19:42:11.705+03:002010-10-25T19:42:11.705+03:00Καλωσήρθες Ρενάτα! :) Το παραπάνω απόσπασμα βρίσκε...Καλωσήρθες Ρενάτα! :) Το παραπάνω απόσπασμα βρίσκεται στο εισαγωγικό κεφάλαιο του βιβλίου, το κυρίως θέμα του (όπως φαίνεται και από τον τίτλο) είναι αρκετά διαφορετικό. Γενικά, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ανάγνωσμα περί μαρξισμού, φιλοσοφίας και τακτικής, αν και δεν έχω προλάβει να το τελειώσω.<br /><br />ΧερΚ, δε νομίζω ότι προκύπτει μέσα από το κείμενο πως ο συγγραφέας θεωρεί την κοινωνική επιστήμη ιδεολογικά ουδέτερη. Θα έλεγα ότι μάλλον προσπαθεί να αναδείξει τα όρια του (ενίοτε φαινομενικά αποχρωματισμένου) ρόλου της και την αξία της «στράτευσης» ως απάντηση στην κυρίαρχη λογική της αποστασιοποίησης.head chargehttps://www.blogger.com/profile/17734353033789710098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-49563309411566896542010-10-25T11:51:23.829+03:002010-10-25T11:51:23.829+03:00Πάντως είναι και το τι μαθαίνουμε. Κάπου δηλαδή φα...Πάντως είναι και το τι μαθαίνουμε. Κάπου δηλαδή φαίνεται ο συγγραφέας να δέχεται την κοινωνική ουδετερότητα της επιστήμηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8810086620704469034.post-83157281590591617752010-10-24T11:08:26.796+03:002010-10-24T11:08:26.796+03:00Καθώς το διάβαζα όλο και πιο πολύ ΄συμφωνούσα και ...Καθώς το διάβαζα όλο και πιο πολύ ΄συμφωνούσα και σκεφτόμουν πως δεν έχω διαβάσει κάτι που να με εκφράζει αυτή τη στιγμή τόσο ολοκληρωτικά, όσο αυτό.<br /><br />"Δεν θα επιτρέψουμε να μετριαστεί η οργή μας από την πραγματικότητα, αντίθετα η πραγματικότητα πρέπει να υποχωρήσει μπροστά στην κραυγή μας."<br />Μπήκε στον κατάλογο των προς αγορά.Σταυρούλαhttps://www.blogger.com/profile/00367732919029931658noreply@blogger.com